Konferencja "Branża profesjonalnego sprzątania w erze globalizacji i aktualnych wyzwań rynkowych" – 26 kwietnia w ramach Ogólnopolskich Dni Czystości 2017
Branża profesjonalnego utrzymania czystości w Polsce szacowana jest na 4,5 mld zł, cechuje ją również wysoka konkurencyjność – według PIGC na terenie naszego kraju działa ok. 3,5 tysiąca aktywnych podmiotów z tego sektora. Sprawia to, że nieustannie szukają one sposobów na podniesienie jakości usług przy jednoczesnej redukcji kosztów działalności. Odpowiedzią mogą być nowe technologie, które pozwalają na automatyzację całego procesu oraz pozytywnie wpływają na jego wydajność – w Stanach Zjednoczonych wykorzystanie nowych rozwiązań w branży rośnie z roku na rok. Według szacunków zapotrzebowanie na sam sprzęt używany w usługach utrzymania czystości w USA osiągnie w 2019 roku wartość 7,1 miliarda dolarów – głównie za sprawą rosnącego gwałtownie popytu na roboty sprzątające. 26 kwietnia podczas panelu „Nowe technologie USA” w ramach OGÓLNOPOLSKICH DNI CZYSTOŚCI 2017 będzie można zapoznać się z najnowszymi trendami w branży profesjonalnego utrzymania czystości oraz nowinkami technologicznymi, które trafiły do niej w ostatnim czasie. „Rynek usług czystościowych kojarzony był do niedawna raczej tradycyjnie – z mopem i wiaderkiem. Dopiero w ostatnich latach wizerunek ten zaczął ulegać zmianie – dokładnie wtedy, gdy zaczęły się pojawiać rozwiązania oparte na nowoczesnych technologiach. Ich zastosowanie pozwala na automatyzację procesu utrzymania czystości oraz znaczące podniesienie jego wydajności. Dzięki temu firmy działające w branży sprzątającej są w stanie zredukować koszty operacyjne, przy jednoczesnym zachowaniu albo nawet podniesieniu jakości oferowanych usług. Trend ten z roku na rok jest coraz silniejszy i podmioty, które nie będą potrafiły wykorzystać nowych technologii w utrzymaniu czystości, mogą mieć problem ze znalezieniem miejsca na rynku” – mówi John Barrett, dyrektor wykonawczy ISSA – The Worldwide Cleaning Industry Association.
Przykłady nowych technologii oraz ich wykorzystanie w branży sprzątającej, m. in.: - Chemia – nowoczesne preparaty chemiczne są coraz tańsze wydajniejsze, skuteczniejsze oraz bardziej przyjazne dla środowiska - Nanotechnologia – jej rozwój umożliwił hydrofobizację powierzchni szklanych – trudniej osadzają się na nich cząsteczki wody i zanieczyszczeń
- Włókiennictwo – materiały wykonane z mikrofibry czy ultramikrofibry zapewniają lepsze właściwości zbierające niż tradycyjne odpowiedniki
- Centralne odkurzacze – eliminują z cyrkulacji wewnątrz pomieszczenia zużyte powietrze
Okazją do zapoznania się z kompleksową ofertą produktów, usług i rozwiązań z branży profesjonalnego utrzymania czystości będą konferencje podczas OGÓLNOPOLSKICH DNI CZYSTOŚCI 2017 oraz towarzyszące nim ekspozycje. Wydarzenie odbędzie się w dniach 26 – 27 kwietnia w hali EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.
Więcej informacji dostępnych jest pod linkiem: http://dni-czystosci.com.pl OGÓLNOPOLSKIE DNI CZYSTOŚCI 2017 Ogólnopolskie DNI CZYSTOŚCI to największe wydarzenie poświęcone utrzymaniu czystości w budynkach i instytucjach użyteczności publicznej. Podczas wydarzenia zaplanowano 9 konferencji tematycznych dedykowanych różnym sektorom, w tym szpitalom, szkołom, czy branży HoReCa. Wydarzeniu towarzyszyć będą także pokazy podczas których będzie możliwość zapoznania się z najnowszymi technologiami utrzymania czystości. Ponad 70 wystawców będzie dostępnych przez 2 dni dla kilku tysięcy uczestników.
Prelegenci:
Grzegorz Lang – ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Jolanta Sergot-Kowalska – biegły sądowy, wieloletni ekspert branżowy, Dyrektor Cleaning Consulting. Marek Kowalski – członek Rady Dialogu Społecznego i Przewodniczący Nadzwyczajnego Zespołu ds. Zamówień Publicznych przy Radzie Dialogu Społecznego, Prezes PIGC. John Barrett – Dyrektor Wykonawczy ISSA- The Worldwide Cleaning Industry Association Magda Baran – lek. med. Przewodnicząca Zespołów Kontroli Zakażeń Szpitalnych, Kraków. Dariusz Mikołajczyk – Prezes Zarządu HAKO Polska sp. z o.o., Wiceprezes Zarządu PIGC w latach 2010-2016 oraz Wiceprezes Zarządu ZPB PSC, członek Zarządu Europejskiego ISSA World. Glen Finkel – Co-founder and President, PURETi Group, LLC, New York, USA. Rick O’Shea – President and CEO, ByoPlanet International, LLC, Florida, USA. Roman Schmiel – CEO, Scrub Inc., Chicago, USA. Mirosława Malara – Prezes Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Epidemiologicznych. Piotr Gutry – Regional Scientific Affair & Education Leader - 3M Food Safety. Magdalena Marciniak – Dyrektor ds Technicznych Szpital Uniwersytecki nr 1 im. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy. Janusz Grabka – Prezes TUV Rheinland Polska. Tomasz Waczyński – Tarkett. Tomasz Wojak – Prezes Związku Pracodawców Ochrona. Andrzej Zawistowski – Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki. Piotr Daniluk – Dyrektor ds. Medycznych , Kierujący Zespołem Oceny Ryzyka Medycznego w Biurze Sprzedaży Korporacyjnej w Centrali PZU S.A. Richard Zinoecker – Simon & Kucher Polska. Henk Pelster – przedstawiciel firmy Kaivac.
OGÓLNOPOLSKIE DNI CZYSTOŚCI 2017 – Program i miejsce Miejsce: EXPO XXI, 01-222 Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14 środa – 26 kwietnia 10:00 – 16:00 czwartek – 27 kwietnia 10:00 – 15:30
PROGRAM: 1. 26 kwietnia 2017 r. a) Sala nr 1 – Czystość i higiena w szpitalach 10.00–10.05 Oficjalne otwarcie Konferencji – Marek Kowalski, Prezes PIGC 10.05–11.00 Sprzątanie w warunkach szpitalnych, specyfika zadań, wyzwania i trudności – Jolanta Sergot-Kowalska, Dyrektor Cleaning Consulting 11.00–11.45 Wpływ braku kontroli procesów utrzymania czystości na zakażenia szpitalne – dr Magda Baran, lek. Med., Przewodnicząca Zespołów Kontroli Zakażeń Szpitalnych, Szpital MSW w Krakowie 11.45–12.00 Przerwa kawowa 12.00–12.45 Ubezpieczenia od ryzyk w szpitalach – Piotr Daniluk, PZU 12.45–13.15 Nowoczesne systemy monitorowania posadzek – Piotr Gutry, Regional Scientific Affair& Education Leader – 3M Food Safety 13.15–14.15 Jak zapobiegać zakażeniom w placówkach ochrony zdrowia w sposób bezpieczny i ekonomiczny – Mirosława Malara, Prezes PSPE 14.15–15.00 Outsourcing czy in-house w szpitalach? – Magdalena Marciniak, Dyrektor ds. Technicznych Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy 15.00–16.00 Panel dyskusyjny
b) Sala nr 2 – Sprzątanie w zamówieniach publicznych dla zamawiających 10.00–11.30 Prawo Zamówień Publicznych, a potrzeby zamawiających – Grzegorz Lang, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich 11.30–12.15 Dobre praktyki w zamówieniach publicznych – Marek Kowalski, Prezes PIGC 12.15–13.15 Dobre praktyki, SIWZ w zamówieniach publicznych w sektorze sprzątania – Jolanta Sergot-Kowalska, Dyrektor Cleaning Consulting 13.15–13.30 Przerwa kawowa 13.30–14.00 Branżowy znak jakości – Janusz Grabka, Prezes TUV Rheinland Polska 14.00–14.30 Nowoczesne systemy kontroli wykonania usługi – Piotr Gutry, Regional Scientific Affair& Education Leader – 3M Food Safety 14.30–15.30 Panel dyskusyjny
c) Sala nr 3 – Branża profesjonalnego sprzątania w erze globalizacji i aktualnych wyzwań rynkowych (konferencja organizowana wspólnie z ISSA, zapewniamy tłumaczenie) 10.00–10.30 Otwarcie panelu tematycznego - Dariusz Mikołajczyk, członek Zarządu Europejskiego ISSA World; John Barrett – Dyrektor Wykonawczy ISSA – The Worldwide Cleaning Industry Association 10.30–12.00 Strategie cenowe w sektorze usług utrzymania czystości – Richard Zinoecker, Simon & Kucher Polska 12.00–12.15 Przerwa kawowa 12.15–13.00 Nowe technologie USA – Glen Finkel, Co-founder and President, PURETi Group, LLC, New York, USA 13.00–14.00 Nowe technologie USA – Rick O’Shea, President and CEO, ByoPlanet International, LLC, Florida, USA 14.00–15.00 Transformacja biznesu w usługach profesjonalnego sprzątania, historia sukcesu w USA - studium przypadku – Roman Schmiel, CEO, Scrub Inc., Chicago, USA 15.00–15.30 Panel dyskusyjny
d) Sala nr 4 – Jak utrzymać atrakcyjność i bezpieczeństwo budynków? 10.00–10.40 Technologie utrzymania czystości, a wykończenie obiektów – Tomasz Waczyński, przedstawiciel firmy Tarkett 10.40–11.00 Jak kontrolować serwisy sprzątające – Piotr Gutry, Regional Scientific Affair& Education Leader – 3M Food Safety 11.00–12.00 Jak dostosować organizację pracy serwisu do faktycznych potrzeb zamawiających – Jolanta Sergot-Kowalska, Dyrektor Cleaning Consulting 12.00–12.25 Jak kontrolować serwisy sprzątające – przedstawiciel firmy Karcher 12.25–12.40 Przerwa kawowa 12.40–13.30 Nowoczesne systemy ochrony obiektów – Tomasz Wojak, Prezes Związku Pracodawców Ochrona 2. 13.30–14.15 Główne elementy kosztów, a budżet – Jolanta Sergot-Kowalska, Dyrektor Cleaning Consulting
27 kwietnia 2017 r. a) Sala nr 1 – Zamówienia publiczne warsztaty dla wykonawców 10.00–11.00 Na co zwrócić szczególną uwagę przygotowując się do złożenia oferty – Grzegorz Lang, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich 11.00–12.00 Nowe możliwości zapisów w SIWZ – Jolanta Sergot-Kowalska, Dyrektor Cleaning Consulting 12.00–12.30 Na co zwrócić szczególną uwagę przygotowując się do złożenia oferty – Grzegorz Lang, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich 12.30–12.45 Przerwa kawowa 12.45–13.15 Nowoczesne systemy kontroli jakości usługi – Piotr Gutry, Regional Scientific Affair& Education Leader – 3M Food Safety 13.15–13.40 Nowoczesne systemy kontroli organizacji pracy – przedstawiciel firmy Karcher 13.40–14.30 Podsumowanie – Marek Kowalski, Prezes PIGC 14.45–15.30 Panel dyskusyjny
b) Sala nr 2 – Sprzątanie w szkołach i przedszkolach 10.00–11.00 Czystość w szkołach/przedszkolach - obowiązek? – Jolanta Sergot-Kowalska, Dyrektor Cleaning Consulting 11.00–12.00 Jakie są faktyczne obowiązki dyrektorów placówek w zakresie czystości i higieny – przedstawiciel SANEPID 12.00–12.15 Przerwa kawowa 12.15–13.00 Norma K-12 – Światowy standard efektywności utrzymania czystości dla szkół 13.00–13.45 Nowoczesne technologie utrzymania czystości w sanitariatach – Henk Pelster, Kaivac 13.45–14.00 Nowoczesne systemy kontroli jakości usługi – Piotr Gutry, Regional Scientific Affair& Education Leader – 3M Food Safety 14.00–15.00 Panel dyskusyjny
c) Sala nr 3 – Praktycy – Praktykom 10.00–11.45 Weryfikacja dostawców – jak najefektywniej kupować – Andrzej Zawistowski, Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki 11.45–12.00 Przerwa kawowa 12.00–13.00 Diagnozowanie potrzeb w usługach utrzymania czystości – Jolanta Sergot-Kowalska, Dyrektor Cleaning Consulting 13.00–14.00 Outsourcing czy insourcing usług utrzymania czystości. Dobór technologii gwarancją sukcesu – Dariusz Mikołajczyk, członek Zarządu Europejskiego ISSA Word 14.00–15.30 Panel dyskusyjny
d) Sala nr 4 – Czystość w PKP 10.00–11.00 Prezentacja Księgi Standardów – Marek Kowalski, Prezes PIGC 11.00–12.00 Prawne aspekty stosowania Księgi Standardów – Grzegorz Lang, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich 12.00–12.15 Przerwa kawowa 12.15–12.45 Wpływ doboru maszyn na wydajność i jakość usługi – Dariusz Mikołajczyk, członek Zarządu Europejskiego ISSA Word 12.45–13.15 Wpływ doboru środków chemicznych na wydajność i jakość usługi 13.15–15.00 Jak stosować Księgę Standardów w praktyce – Jolanta Sergot-Kowalska, Dyrektor Cleaning Consulting
Polska Izba Gospodarcza Czystości jest instytucją zrzeszającą producentów, dystrybutorów i usługodawców. Głównym celem Izby jest: reprezentowanie interesów gospodarczych członków Izby, oraz nie będących jej członkami krajowych producentów, dystrybutorów oraz usługodawców w szczególności wobec organów państwowych i samorządowych, a także w relacjach międzynarodowych, kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki w działalności gospodarczej, w szczególności opracowywanie i doskonalenie norm rzetelnego postępowania w obrocie gospodarczym w branży czystości, integrowanie środowiska producentów, dystrybutorów i usługodawców branży czystości w zakresie wprowadzania nowych technik i technologii, a także podejmowanie inicjatyw dla realizacji i przestrzegania aktów normatywnych, krajowych i międzynarodowych.
Patronem Medialnym Wydarzenia |